Martin Bosák: Dosáhli jsme v datové analytice vrcholu?

Rovnou možná odpovím: Ne!

Nicméně je v poslední době vidět pár zajímavých změn. Stále se objevují nové technologie a nové možnosti, alespoň co se týká výpočetního výkonu (například pro Machine Learning) a co se týká zmenšování (například Internet of Things – IoT). Stejně tak ve směru abstrakce – mnoho nástrojů a technik se stává použitelnější pro mnohem širší okruh uživatelů.
A právě to dle mého názoru má velký dopad na jakési tříštění tohoto oboru.
O datovou analytiku má zájem stále více lidí. Možná proto, že z IT oborů je to jeden z těch který má nejblíže businessu a je tedy do něj celkem jednoduché vstoupit – a děje se to v celkem větší a větší míře. A i přes tento zájem stále chybějí lidé a mnoho dat není vůbec analyzováno.
A také mi přijde, že nejvíce lidí pro datovou analytiku shánějí ty firmy, které trochu (trochu více) zaspaly a nyní se snaží dohnat ty co vyrazily do boje první. A mnoho firem dnes jen “kopíruje” best practise – a často ani neví co dělá. Místo toho, aby řešily své problémy a moožnosti jak se posunout, jen kopírují. Pravda specialistů co by jim s tím pomohli není moc, a navíc to chce někoho opravdu zkušenějšího, kdo bude schopen pochopit i business té dané firmy a ne obecného strategic konzultanta co jen aplikuje “osvědčenou” metodu, nebo (a to mi přijde uplně nejhorší) tlačí do firem některé hype slova a trendy, které sice vypadají coool a mají vyřešit všechny problémy, ale výsledek je úplně jiný.
Zároveň vzniklo mnoho samozvaných odborníků a analytických firem, ale s kvantintou se dost naředila i kvalita.

Skoro bych tedy zvolal back to basics! Rozmyslete, co opravdu potřebujete řešit, jaké technologie potřebujete, a nechte si i poradit, klidně i od více lidí.

Comments

comments

Leave a Reply